Prawie 10 tys. połączeń z Dziecięcym Telefonem Zaufania RPD

2021/06/14

Połączenia te przeprowadzono w 2020 roku – tak wynika z informacji przedstawionej przez obecnego Rzecznika Praw Dziecka Mikołaja Pawlaka. Rzecznik podaje również, że dużym powodzeniem wśród dzieci i młodzieży cieszy się chat internetowy.
Rok 2020 zapisze się w naszej historii przez pojawienie się globalnej epidemii wirusa Covid-19. Skutki izolacji społecznej najbardziej odczuwają niestety najmłodsi. Dlatego już w zeszłym roku Dziecięcy Telefon Zaufania stał się całodobowy i dodatkowo uruchomiono chat internetowy.

Jak podaje Rzecznik Praw Dziecka, większość kontaktów dotyczyła spraw tzw. zaufania, czyli dzieci i młodzież chciała się wygadać, nawiązać nić porozumienia, porozmawiać. Pojawiło się też kilkanaście przypadków spraw najpoważniejszych, w których udało się w ostatniej chwili powstrzymać dzieci nawet przed samobójstwem. Te sprawy są kontynuowane w celu ustalenia, dlaczego dzieci zostały doprowadzone do takiego stanu.

Przypominamy, że Dziecięcy Telefon Zaufania RPD jest bezpłatny funkcjonuje całodobowo pod numerem 800 12 12 12.
Do Dziecięcego Telefonu Zaufania najczęściej zgłaszane są sprawy dotyczące przemocy, problemów emocjonalnych, w relacjach rówieśniczych, szkolnych i rodzinnych oraz wynikających z okresu dorastania. Zespół Dziecięcego Telefonu Zaufania prowadzi także edukację upowszechniającą prawa dziecka poprzez spotkania oraz zajęcia edukacyjne.

Więcej informacji można znaleźć na stronie: https://brpd.gov.pl/dzieciecy-telefon-zaufania-rzecznika-praw-dziecka/
Linia Nadziei - telefon interwencyjny w sprawie zaginionych dzieci